Op de koffie bij Elke Verbruggen, marketeer bij het Utrecht Convention Bureau. Waar houdt zij zich mee bezig? De internationale regiopositionering Utrecht, Heart of Health. Hiermee vertelt zij het Utrechtse verhaal aan de zakelijke doelgroepen, waaronder ook de congresorganisatoren én bezoekers.
Hoe drink je je koffie ´s ochtends het liefst?
“Buiten werktijd drink ik eigenlijk niet veel koffie. Maar ik start de week altijd tijdens het vaste koffiepraatje van Utrecht Marketing op maandag met een kopje koffie, het liefst een cappuccino.”
Wat is het tofst wat Utrecht te bieden heeft?
“Wat ik zo tof vind aan Utrecht is de overvloed aan kennis en innovatie die in de regio aanwezig is en hoe je dit terug ziet in het dagelijks leven van de bewoners en bezoekers. Utrecht is echt een broedplaats voor creativiteit en vooruitgang, door mijn werk voor de regiopositionering krijg ik heel veel initiatieven en Utrechtse verhalen toegestuurd, hierdoor ben ik altijd op de hoogte van wat er gebeurt in onze bruisende regio.
Er zijn zo veel slimme, inspirerende initiatieven, projecten en ‘open labs’ in Utrecht. En het is niet alleen een plek waar kennis wordt gecreëerd, maar ook waar deze wordt gedeeld en toegepast om de samenleving als geheel te verbeteren. Het stimuleert een cultuur van samenwerking, tussen bedrijven, maar ook met universiteiten, onderzoeksinstellingen en individuen. Deze verbondenheid en gezamenlijke inzet zijn wat Utrecht zo bijzonder en aantrekkelijk maakt.”
Vertel eens meer over jouw rol.
“Als marketeer werk ik aan een sterk Utrecht merk om zo de aantrekkingskracht van de regio te vergroten onder onze doelgroepen. Door de juiste verhalen te vertellen en deze via de juiste kanalen bij onze doelgroep te brengen, vergroten we de naamsbekendheid van onze regio, nationaal en internationaal. Samen met regionale partners werken we aan marketingcampagnes die bedrijven, zakelijke bezoekers en talenten aantrekken.”
Waar werk je momenteel aan/naar toe?
“De regiopositionering Utrecht, Heart of Health. Samen met regionale partners hebben we afgelopen maart de nieuwe regiopositionering gelanceerd. Met als doel de regio Utrecht op de (internationale) kaart te zetten met een scherp profiel. Utrecht heeft immers de missie om als regio een duurzame, positieve verandering teweeg te brengen in de wereldgezondheid en voor alle mensen. Ik werk aan de marketingplannen en de campagnes om onze Utrechtse verhalen aan onze doelgroepen te vertellen.”
Wat is jouw favoriete plek in de regio Utrecht?
“Het is moeilijk om een absolute favoriete plek te noemen. Het leuke aan Utrecht vind ik dat het altijd in ontwikkeling is. Er is altijd wat te ontdekken en nieuwe toffe plekken poppen op.”
Met wie drink je het liefst koffie?
“Het liefst met zoveel mogelijk collega’s tegelijk. Ik drink dus alleen tijdens werktijd koffie, en door de coronatijd hebben we nog vaak ons wekelijkse koffiepraatje online, dan drink ik thuis ‘alleen’ koffie. Nu we weer 1x in de maand fysiek bij elkaar komen in de mooie Utrecht Winkel voor ons koffiepraatje kunnen we daar met z’n alle koffie drinken, dat vind ik wel een hele goede weekstart.”
Connect met Elke Verbruggen.
Ander nieuws
Future Health Expo 2022
Donderdag 9 juni
Health Hub Utrecht organiseert een inspirerende ‘showcase’ van 100 vernieuwende ontwerpen voor...
Hoe maak je een event toegankelijk voor iedereen?
Maandag 6 december
Voor mensen met een beperking is het vaak een hele opgave om...
Interview met UCB Accountmanager Monique Andre de la Porte
Woensdag 8 april
Dit artikel is verschenen op de website van Meeting...